Ce este șocul de insulină (insulină comă): o descriere

Ce este șocul de insulină: o descriere a comăi de insulină

Șocul de insulină este o condiție a hipoglicemiei, în care nivelul de glucoză din sânge scade și se produce o creștere a insulinei hormonale produse de pancreas. Această patologie se dezvoltă numai cu o boală, cum ar fi diabetul zaharat.

Dacă organismul este sănătos, atunci glucoza și insulina sunt în echilibru, dar în diabet zaharat există o încălcare a proceselor metabolice în organism. Dacă diabetul nu este tratat, atunci poate exista un șoc de insulină, numit și comă hipoglicemică sau o criză a zahărului.

Starea este caracterizată printr-o manifestare acută. În general, șocul poate fi prezis, dar uneori durata acestuia este atât de mică încât pacientul să curgă imperceptibil. Ca urmare, pacientul poate pierde brusc conștiința și, uneori, există încălcări ale corpului, reglementate de medulla oblongata.

Dezvoltarea comă hipoglicemică apare într-un timp scurt, când cantitatea de zahăr din sânge scade brusc și consumul de glucoză în creier încetinește.

Harbinger al crizei zahărului:

  • Reducerea cantității de glucoză din creier.Nevralgie, diverse tulburări comportamentale, convulsii, pierderea conștienței apar. Ca rezultat, pacientul poate pierde conștiința și vine coma.
  • Sistemul simpaticadrenal al pacientului este agitat. Există o consolidare de anxietate și frică, există o compresie a vaselor de sânge, palpitații cardiace, există o încălcare a sistemului nervos care regleaza functia organelor interne, reflexe polimotornyh, eliberarea crescută de sudoare.

evidență


Criza zahărului are loc în mod neașteptat, dar are propriile sale reacții simptomatice preliminare. Cu o ușoară scădere a cantității de zahăr din sânge, pacientul simte dureri de cap, malnutriție, febră.

În acest caz, se observă starea generală slabă a organismului. În plus, inima bate repede, crește transpirația, mâinile și tremurul întregului corp.

Nu este dificil să se facă față acestei stări prin utilizarea carbohidraților. Acei oameni care știu despre boala lor poartă ceva dulce (zahăr, dulciuri etc.). La primele semne ale șocului de insulină, ar trebui să luați ceva dulce pentru a normaliza cantitatea de zahăr din sânge.

În cazul terapiei cu insulină cu durată lungă de acțiune, nivelul glicemiei scade cel mai mult seara și noaptea. În această perioadă de timp, se poate produce comă hipoglicemică.Dacă în timpul somnului apare o afecțiune similară, poate fi trecută cu vederea pentru o perioadă destul de lungă.

În același timp, pacientul are un somn rău, superficial și anxios și de multe ori o persoană suferă de viziuni dureroase. Dacă boala este observată la copil, el plânge adesea și plânge noaptea, iar după trezire copilul nu-și amintește ce a fost înainte de atac, conștiința lui este confuză.

După somn, pacienții suferă de o deteriorare a stării generale de sănătate. În acest moment, nivelul zahărului din sânge crește semnificativ, această afecțiune se numește glicemie reactivă. În timpul zilei după criza zahărului, care a fost transmisă noaptea, pacientul este iritabil, nervos, capricios, apare o stare de apatie și se simte o slăbiciune considerabilă a corpului.

În timpul șocului de insulină, pacientul are următoarele manifestări clinice:

  1. pielea devine palidă în aspect și umed;
  2. frecvența creșterii frecvenței cardiace;
  3. crește tonusul muscular.

În același timp, turgorul ochiului nu se schimbă, limba rămâne umedă, respirația este neîntreruptă, dar dacă pacientul nu primește ajutor specializat în timp, atunci cu timpul respirația devine superficială.


În cazul în care pacientul este o lungă perioadă de timp în șocul de insulină, hipotensiune arterială observată starea, mușchii își pierd tonul lor, există o manifestare de bradicardie și scăderea temperaturii corpului sub starea normală.

În plus, există o slăbire sau o pierdere completă a reflexelor. Elevii pacientului nu percep schimbări în lumină.

Dacă un pacient nu este diagnosticat în timp și nu îi este oferit ajutorul terapeutic necesar, atunci starea pacientului se poate schimba dramatic în rău.

Pot exista contracții, începe să se simtă rău, apare trismus, vărsături, pacientul intră într-o stare de anxietate și, după un timp, își pierde conștiința. Cu toate acestea, acestea nu sunt singurele simptome ale unei comă diabetică.

În analiza de laborator a urinei, zahărul nu este detectat în acesta, iar reacția de urină la acetonă poate, în același timp, să prezinte atât un rezultat pozitiv, cât și un rezultat negativ. Acest lucru depinde de măsura în care apare compensarea metabolismului carbohidraților.

Semnele unei crize de zahăr pot fi observate la acei oameni care au suferit mult timp de diabet, în timp ce nivelul zahărului din sânge poate fi normal sau ridicat.Ar trebui explicat prin salturi ascuțite în caracteristicile glicemiei, de exemplu de la 7 mmol / l la 18 mmol / l sau invers.

Cerințe preliminare

Coma hipoglicemică apare adesea la pacienții cu un grad sever de dependență de insulină în diabet zaharat.

Următoarele circumstanțe pot provoca această stare:

  1. Pacientul a fost injectat cu o cantitate incorectă de insulină.
  2. Hormonul de insulină a fost injectat intramuscular, nu sub piele. Acest lucru se poate întâmpla dacă o seringă cu un ac lung sau pacientul dorește să accelereze acțiunea medicamentului.
  3. Pacientul a suferit o activitate fizică intensă și apoi nu a utilizat alimente îmbogățite cu carbohidrați.
  4. Când pacientul nu a mâncat după introducerea hormonului.
  5. Pacientul a folosit alcool.
  6. O parte a corpului a fost masată unde a fost injectată insulina.
  7. Sarcina în primele trei luni.
  8. Pacientul suferă de insuficiență renală.
  9. Pacientul are o manifestare a ficatului gras.

Criza de zahăr și coma se dezvoltă adesea la pacienți, când apare diabetul cu afecțiuni concomitente ale ficatului, intestinelor, rinichilor, sistemului endocrin.

Adesea, șocul de insulină și coma apar după ce pacientul a luat salicilate sau cu administrarea simultană a acestor medicamente și sulfonamide.

terapie

Terapia unei crize de zahăr începe cu injecția intravenoasă cu jet de glucoză. Aplicați 20-100 ml. Soluție 40%. Doza este determinată în funcție de cât de repede se îmbunătățește starea pacientului.


Cu un grad sever, pot fi utilizate injecții cu glucagon intravenos sau injecții intramusculare de glucocorticoizi. În plus, poate fi utilizată o injecție subcutanată de 1 ml. Soluție 0,1% de clorhidrat de adrenalină.

Dacă capacitatea de înghițire nu a fost pierdută, pacientul poate administra glucoza sau ar trebui să folosească o băutură dulce.

Dacă pacientul și-a pierdut cunoștința, astfel nu există reacții ale elevilor la influența luminii, nu există nici un reflex înghițitor, glucoza pe care pacientul trebuie să o scurgă sub limbă. Și în timpul unei stări inconștiente, glucoza este capabilă să fie absorbită din cavitatea bucală.

Acest lucru trebuie făcut cu atenție, astfel încât pacientul să nu se sufocă. Produse similare sunt produse sub formă de gel. Puteți aplica miere.

Este interzisă introducerea insulinei într-o stare de criză a zahărului, deoarece acest hormon va provoca doar o deteriorare și va reduce în mod semnificativ posibilitatea de recuperare. Utilizarea acestui instrument într-o situație cum ar fi coma poate duce la moarte.

Pentru a evita introducerea precoce a hormonului, producătorii individuali livrează seringa cu un sistem automat de blocare.

Primul ajutor

Pentru un prim ajutor adecvat, trebuie să înțelegeți manifestările simptomatice care demonstrează coma hipoglicemică. Atunci când stabiliți semnele exacte, este urgent să acordați pacientului primul ajutor.

Etapele îngrijirii de urgență:

  • chemarea ambulanței;
  • înainte de sosirea echipei de medici ar trebui să pună persoana într-o poziție confortabilă;
  • trebuie să-i dați ceva dulce: zahăr, bomboane, ceai sau miere, gem sau înghețată.
  • dacă pacientul și-a pierdut cunoștința, trebuie să puneți o bucată de zahăr pe obraz. Într-o comă diabetică, zahărul nu face rău.

O vizită urgentă la clinică va fi necesară în astfel de situații:

  1. când glucoza este reintrodusă, pacientul nu își recapătă conștiența, cantitatea de zahăr din sânge nu crește, șocul de insulină continuă;
  2. criza zahărului este adesea repetată;
  3. dacă s-a dovedit a face față șocului de insulină, dar există devieri în activitatea inimii, a vaselor de sânge, a sistemului nervos, au existat tulburări cerebrale care nu erau acolo înainte.

Coma hipoglicemică sau o condiție hipoglicemică este o tulburare semnificativă care poate duce la viața pacientului. Prin urmare, primul ajutor în timp util și un curs terapeutic eficient sunt deosebit de importante.

Vizionați videoclipul: Administrarea insulinei

Like this post? Please share to your friends:
Lasă un răspuns

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: